Ofte stilte spørsmål

Finn svar på dine spørsmål nedenfor eller kontakt oss på post@nortime.no

  • 1. Hvilke klokkemerker kan Nortime ta service på?

    Våre urmakere har autorisasjon og lang erfaring fra de fleste kjente sveitsiske klokkemerker.
    Kontakt oss, så informerer vi om vi kan hjelpe deg, selv om du skulle ha en helt spesiell modell.

  • 2. Hvor ofte bør jeg utføre service på klokken min?

    Vi anbefaler å la en urmaker se over klokken ca hvert 5-6 år.
    Ikke minst for å sjekke om den er vanntett. Den bør alltid trykktestes etter at den har vært åpnet.
    Har klokken stoppet (batteriklokker), bør batteriet byttes for å unngå lekkasje av batterisyre.
    Det er ikke vilkårlig hvilken type batteri klokken skal ha. Vi garanterer at du får riktig.
    Har din mekaniske klokke stoppet, selv om den er trukket opp, bør du få den sjekket raskt for å se at det ikke er alvorlige feil som kan bli mer omfattende over tid.

  • 3. Hvor lang er leveringstiden på servicen min?

    Normalt skal klokken din være klar etter ca 2-4 uker fra godkjent kostnadsoverslag.
    Det kan imidlertid være variasjoner mellom ulike modeller og merker.
    I forbindelse med kostnadsoverslaget får du alltid en estimert leveringstid.

  • 4. Kan det komme ytterligere tiltak etter kostnadsoverslag i forbindelse med service?

    Det er uvanlig, men det kan være tilfeller med en skade som ikke kan oppdages før klokken blir demonert i forbindelse med service.
    I et slikt tilfelle vil du bli kontaktet på nytt med informasjon om hva vi anbefaler.

  • 5. Får jeg garanti på servicen min?

    Vårt fokus er at du som kunde skal være fornøyd med jobben vi gjør. Du får derfor 2 års garanti på service.

  • 6. Jeg har badet med klokken og nå dukker det opp kondens under glasset. Hva skal jeg gjøre?

    Ved dugg under glasset er det viktig å sende klokken til oss for avfukting så snart som mulig.
    Dette for at skadene skal bli så små som mulig. Når fukten er fjernet, gjennomfører vi et kostnadsoverslag for reparasjon.
    Pass alltid på å skru til kronen skikkelig etter at uret er stilt.

  • 7. Jeg har mistet klokken min i gulvet, må jeg sjekke den?

    Ja, etter et kraftig fall bør klokken alltid kontrolleres av en urmaker.

  • 8. Klokken min går for sakte / for fort

    Det kan vi få rettet opp i. Ofte kan unøyaktigheten skyldes magnetisme i klokken.

    Prøv å unngå å ha den for nær induksjonsovner, der er det magnetfelt som kan påvirke klokken.

  • 9. Hva kan jeg gjøre selv for å ta vare på klokken min?

    Skyll gjerne klokken i ferskvann etter bading og eksponering for salt- og klorvann.

    Vask klokken med myk børste og mild såpe innimellom for å bevare materialet.

    Pass på å skru til kronen skikkelig etter at uret er stilt.

Noe du lurer på? kontakt oss på post@nortime.no