LANSERING AV HENRIK LUNDQVIST AQUARACER LIMITED EDITION

TAG Heuer er stolt over å kunne presentere en unik Limited Edition Aquaracer sammen med sin ambassadør, New York Rangers målvakt Henrik Lundqvist Modellen ble lansert i Göteborg den 17 august 2018. NHL-stjernen Lundqvist var selv tilstede på arrangementet, som gikk av stabelen hos TAG Heuer-forhandleren Jarl Sandin i Gøteborg.

453A6487-1.jpg

 

Henrik Lundqvist, også kjent som ”King Henrik”, er en olympisk gullmedaljevinner som er målvakt for ishockey-laget New York Rangers og det svenske landslaget. Før han begynte for Rangers var han Sveriges beste målvakt, og i 2005 vant han landets mest prestisjefylte pris innen hockey.2005 er også året da han begynte å spille for Rangers.

Henrik har vært ambassadør for TAG Heuer siden 2016, og er en perfekt match med deres legendariske budskap #DontCrackUnderPressure. Han er viden kjent for sin kampglød, både på og utenfor isen, bl.a. gjennom sin egen stiftelse Henrik Lundqvist Foundation, http://www.hlundqvistfoundation.com/.

Henrik Lundqvist Aquaracer kommer i et opplag på 205 stykker. Nummeret refererer til nummeret på draftingen da han ble valgt til New York Rangers i 2005. Modellen blir kun tilgjengelig i det svenske og det amerikanske markedet, der Lundqvist er en stor helt. Klokken er 43 mm i børstet stål med en enveis dreibar bezel i blå aluminium. De første 20 minuttene er markert rødt. Den blå skiven er dekorert med Henriks logo klokken ni. Logoen er en krone med tallet 30, hvilket er hans nummer i New York Rangers. Baklokket er gravert med Henriks autograf og «Limited edition XXX/205». Klokken har en børstet lenke i stål for en sporty og elegant look.

Modellen har fått en særdeles god mottakelse i begge markeder, og spesielt i vårt naboland Sverige har folk satt seg på liste for å sikre seg sin « Henke-klokke » med ønsket produksjonsnummer. Ikke uventet var nr 30 desidert mest ettertraktet, men denne ble ikke sluppet på markedet på vanlig måte. I stedet ble den solgt på auksjon via forhandler Jarl Sandin og det svenske hockey-laget Frölunda Indians. Normalt har klokken en veil pris på SEK 19.950,- men nr 30 ble solgt for hele 60.630 SEK. Denne summen går uavkortet til Frölunda Indians sin Movember-kampanje. Kampanjen gjør en forskjell for menns helse ved å jobbe for å bekjempe prostata- og, testikkelkreft, mental sykdom og forebygging av selvmord. I tillegg doneres 500 SEK av hver solgte klokke til Lundqvists stiftelse som jobber for å bedre situasjonen for barn som har det vanskelig, enten pga sykdom eller fattigdom.

 
Sofia Lundgren